måndag 12 maj 2014

Nu är det på gång.

Nu växer det hos mig. Hoppas vi får lite mer  värme.
Skönt om man kunde ställa ut dem.

Min tobak blommar. Jag lät de blomma fast man kanske skulle ha klippt
bort blommknopparna. Tycker de är så fina.

Rotsellerin ser fin ut. Hoppas det blir en knöl och inte bara rötter. Har ju
inte satt dem förrut så blir det inget av dem så har man ju försökt.

Svartkål och kålrot. Sätter grönkål varje år men har inte satt svartkål.
Gillar grönkål väldigt mycket. Lätt att odla och supernyttig. Men man måste
ju täcka över dem hela sommaren. Tur man har ikeagardiner, är helt suveräna.

Dill och persilja. Om man frösår inne så är det lättare att få skörd. Trodde
det skulle ta en himla lång tid att gro. Men alla grodde snabbt.

Här är lite olika sorter av zuccini och rosenbönor. Har också satt lite
grönkål som jag tänker ge åt dottern.

Här är min gurka som jag tycker ser fin ut. Har inte växt för mycket.
Tur det. Svårt att handskas med dem annars. Sedan har jag tomat och chili
också.

Till sist så har jag sått solrosor och tagetes. Solrosen är av den låga sorten.
Är fina att ha i krukor på altanen.

Som sagt hoppas nu på lite mer värme och man slipper frostnätter.
Har inte börjat på min odlingslott ännu. Har tyckt att det varit för kallt.
Ingen mening att gräva där när det varit minusgrader på nätterna.

Ha de gott.
Lilian






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida